czwartek, 20 czerwca 2013

"Morderstwo w Orient Expressie" Agata Christie

Umieram z nudów. W szkołach nic już nie robimy - na pojedynczych przedmiotach typu fizyka robimy jeszcze tematy, a na reszcie filmy itp. Udało mi się też poprawić oceny - miałam dwie 3, i poprawiłam je - nie mam teraz żadnej :) Średnia 4,60 jestem szczęśliwa!
Poza tym z tych nudów ciągle ostatnio czytałam książkę, tą, co jest w tytule. Biorę ją pod pachę i czytam na lekcjach, a nauczyciele nic z tym nie robią :D

Tytuł: Morderstwo w Orient Expressie
Autorka: Agata Christie
Ilość stron: 264
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Opis: Herkules Poirot po rozwiązaniu sprawy kryminalnej w Azji wraca do Europy. Pociąg Orient Express, którym podróżuje, grzęźnie w zaspie śnieżnej. W nocy w niewyjaśnionych okolicznościach ginie jeden z pasażerów. Detektyw Poirot rozpoczyna dochodzenie, a jego podróż zamienia się w śledztwo. Fakty wskazują, że zabójca zajmuje przedział w tym samym wagonie… Czy Poirot zdoła rozwiązać zagadkę tajemniczego morderstwa? Sprawa nie należy do łatwych - każdy pasażer jest podejrzany…
Opinia: Świetny kryminał! Zawiera to, co powinien zawierać każdy kryminał - opis sytuacji, fakty, ślady, przesłuchania.. Fabuła jest świetna, czasami trochę nudzi, ale rzadko. Wadą jest język. Książka była napisana bardzo dawno temu (autorka już nie żyje) i w wielu wersach są archaizmy, których trudno zrozumieć. Jest też w tej ksiażce dużo zwrotów po francusku, wiele nie przetłumaczone. Poza tym zakończenie mnie bardzo zaskoczyło! Ale to jest jednen z najlepszych kryminałów, jaki dotąd czytałam. :)
Ocena: 9/10 (za starodawny język)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za wszystkie komentarze! ^_^
Śmiało wyrażajcie swoje opinie dot. postów i ogólnie bloga. Liczymy się z Waszymi komentarzami ;)
Pozdrówki, Patt&Martyna